Οι Υπουργοί στην ΕΕ

article image

Συμμετοχή του Υφυπουργού Ναυτιλίας κ. Βασίλη Δημητριάδη στις εργασίες του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ, στο Λουξεμβούργο

Παρέμβαση Υφυπουργού Ναυτιλίας στο πλαίσιο της συζήτησης για την Πρόταση Κανονισμού σχετικά με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές ως μέρος της δέσμης "Fit for 55"

Συγχαρητήρια στην Προεδρία για τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί. Tο συμβιβαστικό κείμενο που έχουμε ενώπιον μας είναι ισορροπημένο και μπορεί να αποτελέσει τη γενική προσέγγιση του Συμβουλίου.

Ως γενική αρχή, στηρίζουμε με θέρμη πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα,διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Θα ήθελα ιδιαίτερα να ευχαριστήσω για τη συμπερίληψη της χρονικά περιορισμένης εξαίρεσης για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση μεταξύ Κύπρου και ηπειρωτικής Ευρώπης. Η Κύπρος τα τελευταία 21 χρόνια δεν διέθετε εναλλακτική συνδεσιμότητα και από φέτος γίνεται ένα πιλοτικό εγχείρημα, που δεν θα θέσει σε κανένα απολύτως κίνδυνο το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα του Κανονισμού. Ωστόσο, για να έχει αντίκρισμα η εν λόγω εξαίρεση θα πρέπει να συμπεριληφθεί και στην πρόταση ETS Maritime.

Η Κύπρος χαιρετίζει το γεγονός ότι λήφθηκαν υπόψη και οι ιδιαιτερότητες των εταίρων μας ενώ θεωρεί ότι η εισαγωγή του πολλαπλασιαστή για την παροχή κινήτρων στη ζήτηση για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης αποτελεί ισορροπημένη επιλογή.

Οι προτεινόμενοι στόχοι είναι φιλόδοξοι, διασφαλίζοντας τη δίκαιη συμβολή του ναυτιλιακού τομέα στην κλιματική αλλαγή, παρέχοντας συνάμα επαρκή χρόνο για προσαρμογή. Το υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η έλλειψη διαθεσιμότητας βιώσιμων καυσίμων, σε συνδυασμό με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση και την επισιτιστική κρίση, δεν μας επιτρέπει καμία ευελιξία για υψηλότερους στόχους. Παρά ταύτα έχουμε αποδεχθεί την επίσπευση τηςαξιολόγησης του κανονισμού από το 2030 στο 2027.

Σχετικά με τις πρόσθετες απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών στα αγκυροβόλια, υποστηρίζουμε το κείμενο ως έχει, το οποίο διατηρεί μια λεπτή ισορροπία μεταξύ φιλόδοξης προσέγγισης και πραγματισμού.

Αναφορικά με τα έσοδα που απορρέουν από τις ποινές στηρίζουμε το προτεινόμενο σύστημα που επιτρέπει τη διαχείρισή τους από τα κράτη μέλη για στήριξη της ενεργειακής μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη σύστασης ειδικού ταμείου ναυτιλιακής μετάβασης στα πλαίσια του ETS Maritime.

 

*Για το βίντεο της παρέμβασης του Υφυπουργού Ναυτιλίας πατήστε εδώ.

*Για το βίντεο της δήλωσης του Υφυπουργού μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Συμβουλίου πατήστε εδώ.

 

Οι Υπουργοί στην ΕΕ

article image
Συμμετοχή του Υφυπουργού Ναυτιλίας κ. Βασίλη Δημητριάδη στις εργασίες του Συμβουλίου Μεταφορών της ΕΕ, στο Λουξεμβούργο

Παρέμβαση Υφυπουργού Ναυτιλίας στο πλαίσιο της συζήτησης για την Πρόταση Κανονισμού σχετικά με τη χρήση ανανεώσιμων καυσίμων και καυσίμων χαμηλών ανθρακούχων εκπομπών στις θαλάσσιες μεταφορές ως μέρος της δέσμης "Fit for 55"

Συγχαρητήρια στην Προεδρία για τις προσπάθειες που έχουν καταβληθεί. Tο συμβιβαστικό κείμενο που έχουμε ενώπιον μας είναι ισορροπημένο και μπορεί να αποτελέσει τη γενική προσέγγιση του Συμβουλίου.

Ως γενική αρχή, στηρίζουμε με θέρμη πρωτοβουλίες που συμβάλλουν στην απανθρακοποίηση του ναυτιλιακού τομέα,διασφαλίζοντας παράλληλα την ανταγωνιστικότητα της Ευρωπαϊκής Ναυτιλίας.

Θα ήθελα ιδιαίτερα να ευχαριστήσω για τη συμπερίληψη της χρονικά περιορισμένης εξαίρεσης για τη θαλάσσια επιβατική σύνδεση μεταξύ Κύπρου και ηπειρωτικής Ευρώπης. Η Κύπρος τα τελευταία 21 χρόνια δεν διέθετε εναλλακτική συνδεσιμότητα και από φέτος γίνεται ένα πιλοτικό εγχείρημα, που δεν θα θέσει σε κανένα απολύτως κίνδυνο το επιδιωκόμενο αποτέλεσμα του Κανονισμού. Ωστόσο, για να έχει αντίκρισμα η εν λόγω εξαίρεση θα πρέπει να συμπεριληφθεί και στην πρόταση ETS Maritime.

Η Κύπρος χαιρετίζει το γεγονός ότι λήφθηκαν υπόψη και οι ιδιαιτερότητες των εταίρων μας ενώ θεωρεί ότι η εισαγωγή του πολλαπλασιαστή για την παροχή κινήτρων στη ζήτηση για ανανεώσιμα καύσιμα μη βιολογικής προέλευσης αποτελεί ισορροπημένη επιλογή.

Οι προτεινόμενοι στόχοι είναι φιλόδοξοι, διασφαλίζοντας τη δίκαιη συμβολή του ναυτιλιακού τομέα στην κλιματική αλλαγή, παρέχοντας συνάμα επαρκή χρόνο για προσαρμογή. Το υψηλό επίπεδο αβεβαιότητας σε κρίσιμα ζητήματα, όπως η έλλειψη διαθεσιμότητας βιώσιμων καυσίμων, σε συνδυασμό με την τρέχουσα γεωπολιτική κατάσταση και την επισιτιστική κρίση, δεν μας επιτρέπει καμία ευελιξία για υψηλότερους στόχους. Παρά ταύτα έχουμε αποδεχθεί την επίσπευση τηςαξιολόγησης του κανονισμού από το 2030 στο 2027.

Σχετικά με τις πρόσθετες απαιτήσεις μηδενικών εκπομπών στα αγκυροβόλια, υποστηρίζουμε το κείμενο ως έχει, το οποίο διατηρεί μια λεπτή ισορροπία μεταξύ φιλόδοξης προσέγγισης και πραγματισμού.

Αναφορικά με τα έσοδα που απορρέουν από τις ποινές στηρίζουμε το προτεινόμενο σύστημα που επιτρέπει τη διαχείρισή τους από τα κράτη μέλη για στήριξη της ενεργειακής μετάβασης του ναυτιλιακού τομέα, επισημαίνοντας παράλληλα την ανάγκη σύστασης ειδικού ταμείου ναυτιλιακής μετάβασης στα πλαίσια του ETS Maritime.

 

*Για το βίντεο της παρέμβασης του Υφυπουργού Ναυτιλίας πατήστε εδώ.

*Για το βίντεο της δήλωσης του Υφυπουργού μετά την ολοκλήρωση των εργασιών του Συμβουλίου πατήστε εδώ.

 

logo

© 2024 Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών,

Υπουργείο Εσωτερικών, Κυπριακή Δημοκρατία

republic of cyprus logo
Com2go Logo