Ο Υπουργός Παιδείας, Πολιτισμού, Αθλητισμού και Νεολαίας κ. Πρόδρομος Προδρόμου συμμετείχε, χθες το απόγευμα, στην 4η άτυπη βιντεοδιάσκεψη Υπουργών Εκπαίδευσης της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ), την οποία συγκάλεσε η Κροατική Προεδρία. Της βιντεοδιάσκεψης προήδρευσε η Υπουργός Επιστημών και Παιδείας της Κροατίας Prof. Blazenka Divjak και σε αυτή συμμετείχαν οι αρμόδιοι Υπουργοί των κρατών μελών της ΕΕ.
Σκοπός της συνάντησης ήταν η αποτίμηση της διαχείρισης της κρίσης του κορωνοϊού στην εκπαίδευση και την κατάρτιση και η ανταλλαγή απόψεων για τις μελλοντικές ενέργειες.
«Προσπαθήσαμε να μετατρέψουμε αυτή την πρόκληση σε ευκαιρία. Ο προγραμματισμός της Κυβέρνησης σε συνάρτηση με τη συνεργασία των εκπαιδευτικών και όλων των εμπλεκόμενων φορέων επέτρεψε να έχουμε ένα ομαλό κλείσιμο της σχολικής χρονιάς», ανέφερε κατά την παρέμβασή του ο κ. Προδρόμου και πρόσθεσε: «Τώρα προσπαθούμε να ευθυγραμμίσουμε τη βραχυπρόθεσμη αντίδραση στην κρίση με επενδύσεις που θα μας επιτρέψουν να πετύχουμε μακροπρόθεσμους εκπαιδευτικούς και κοινωνικούς στόχους, οι οποίοι θα διασφαλίσουν την ποιοτική εκπαίδευση και την ευημερία της νέας γενιάς».
Στο επίκεντρο της συζήτησης των Υπουργών τέθηκε η προσπάθεια των κρατών μελών να εφαρμόσουν εξ αποστάσεως εκπαίδευση αξιοποιώντας τις Τεχνολογίες της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας. Ο κ. Προδρόμου επισήμανε ότι το Υπουργείο Παιδείας της Κύπρου έχει περιλάβει στον στρατηγικό του σχεδιασμό την ενδυνάμωση της εξ αποστάσεως και ψηφιακής εκπαίδευσης, δίνοντας έμφαση στην αναβάθμιση του σχολικού εξοπλισμού και της δικτύωσης, στην ενδυνάμωση της παιδαγωγικής αξιοποίησης των ψηφιακών μέσων και στην αναδιαμόρφωση του σχολικού προγράμματος.
Κατά τη συζήτηση οι Υπουργοί αναφέρθηκαν και στις βασικότερες προκλήσεις που αντιμετώπισαν οι χώρες τους κατά τη διάρκεια της κρίσης. Μια από τις πιο σημαντικές ήταν η διεύρυνση του χάσματος μεταξύ των περισσότερο και λιγότερο προνομιούχων παιδιών. Στο πλαίσιο αυτό, ο Κύπριος Υπουργός Παιδείας τόνισε την ανάγκη υιοθέτησης πολιτικών που να διασφαλίζουν την πρόσβαση όλων των παιδιών, ανεξαρτήτως υποβάθρου, σε ποιοτική εκπαίδευση. Ο κ. Προδρόμου επισήμανε, τέλος, ότι η κρίση ανέδειξε την ανάγκη για παροχή περισσότερων και πιο ποιοτικών ευκαιριών για επιμόρφωση των εκπαιδευτικών στην εφαρμογή υβριδικών μορφών διδασκαλίας.