Ευρωπαϊκά Μιλώντας

Eurocontrol: Μείωση εναέριας κυκλοφορίας κατά 74% ετησίως από τα μέσα Ιουνίου 2020

article image

COVID-19: Στήριξη αεροπορικών εταιρειών, όχι σε «πτήσεις φαντάσματα»
  • Νέα χαλάρωση των χρονοθυρίδων - Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζει διαπραγματευτική εντολή

Νέα χαλάρωση στις χρονοθυρίδες λόγω της πανδημίας COVID-19, με στόχο να στηριχθούν οι αεροπορικές εταιρείες και να αποφεύγονται οι «πτήσεις φαντάσματα», δρομολόγησε το Συμβούλιο. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Συμβουλίου, «η ΕΕ εκπονεί νέους προσωρινούς κανόνες για να βοηθήσει τους αερομεταφορείς να αντιμετωπίσουν τη δραστική μείωση της εναέριας κυκλοφορίας που έχει προκαλέσει η κρίση του κορωνοϊού και να αποφεύγουν να εκτελούν άδειες πτήσεις». Οι δρομολογούμενες αποφάσεις σχετίζονται και με στοιχεία που παρέθεσε το Eurocontrol και τα οποία «καταδεικνύουν συνεχή μείωση της εναέριας κυκλοφορίας κατά περίπου 74% ετησίως από τα μέσα Ιουνίου του 2020. Με βάση τις γνωστές κρατήσεις, τις προβλέψεις του Eurocontrol και τις επιδημιολογικές προβλέψεις, δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί πότε είναι πιθανό να τελειώσει αυτή η περίοδος σοβαρής μείωσης της ζήτησης» επισημαίνεται αρμοδίως.

Ως εκ τούτων, οι Μόνιμοι Αντιπρόσωποι στις 27 Ιανουαρίου ενέκριναν διαπραγματευτική εντολή με σκοπό να χαλαρώσουν οι απαιτήσεις χρήσης χρονοθυρίδων στους αερολιμένες για τις αεροπορικές εταιρείες το καλοκαίρι του 2021, λαμβάνοντας παράλληλα τα πρώτα μέτρα για την επανεκκίνηση του κλάδου και την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με την απόφαση που δρομολογήθηκε, οι νέοι κανόνες προβλέπουν επίσης ευελιξία ώστε να είναι εφικτή η προσαρμογή σε διάφορα σενάρια και η λήψη μέτρων έως τη θερινή περίοδο προγραμματισμού του 2022.

Ο Pedro Nuno Santos, υπουργός Υποδομών και Στέγασης της προεδρεύουσας της Ε.Ε Πορτογαλίας (το πρώτο εξάμηνο του 2021) ανέφερε ότι «καθώς η πανδημία COVID-19 εξακολουθεί να μας ταλανίζει, θα ήταν πρόωρο να επανέλθουμε στον παλαιό κανόνα περί ‘απώλειας σε περίπτωση μη χρήσης’. Οι νέες διατάξεις για χαλάρωση στις χρονοθυρίδες εξασφαλίζουν ισορροπία, καθώς παρέχουν πολυπόθητη βοήθεια στις αεροπορικές εταιρείες, τονώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο και προετοιμάζουν για σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, ενώ παράλληλα αποφεύγονται οι άδειες πτήσεις και μειώνονται οι εκπομπές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Προεδρεύων του Συμβουλίου. Ο Πορτογάλος αξιωματούχος εξήρε «την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, χάρη στην οποία», όπως είπε, «τα δύο θεσμικά όργανα θα μπορέσουν ενδεχομένως να εκδώσουν άμεσα τη σχετική νομοθετική πράξη».

Σημειώνεται ότι με βάση τις γενικές απαιτήσεις της Ε.Ε για τον διαθέσιμο χρόνο χρήσης των αερολιμένων, οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το 80% του διαθέσιμου χρόνου χρήσης τους για απογείωση και προσγείωση (slot), προκειμένου να τον διατηρήσουν το επόμενο έτος. Βάσει του κειμένου του Συμβουλίου, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν το 50% των σειρών των χρονοθυρίδων τους, αλλά οφείλουν να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον το 50% του υπόλοιπου χρόνου τους.

Η Επιτροπή θα εξουσιοδοτηθεί να εκδίδει πράξεις για ένα έτος, ώστε να καλύψει τις επόμενες δύο περιόδους. Με τις κατ’ εξουσιοδότηση πράξεις αυτές, η Επιτροπή θα μπορεί να τροποποιήσει το κατώτατο ποσοστό χρήσης μεταξύ 30% και 70%. Έτσι, εκτιμάται, ότι εξασφαλίζεται η αναγκαία ευελιξία για την προσαρμογή σε διαφορετικά επίπεδα εναέριας κυκλοφορίας με βάση δεδομένα και προβλέψεις κυκλοφορίας και άλλους δείκτες.

Μετά την εντολή που δόθηκε από τους Μονίμους Αντιπροσώπους, το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να συμφωνήσουν επί του τελικού κειμένου. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των συννομοθετών σχετικά με την πρόταση διεξάγονται επειγόντως, με σκοπό να τεθούν εγκαίρως σε ισχύ οι νέοι κανόνες για την έναρξη της θερινής περιόδου του 2021 και συγκεκριμένα στις 28 Μαρτίου 2021.

 28 Ιανουαρίου 2021

Ευρωπαϊκά Μιλώντας

article image
COVID-19: Στήριξη αεροπορικών εταιρειών, όχι σε «πτήσεις φαντάσματα»
  • Νέα χαλάρωση των χρονοθυρίδων - Το Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης καθορίζει διαπραγματευτική εντολή

Νέα χαλάρωση στις χρονοθυρίδες λόγω της πανδημίας COVID-19, με στόχο να στηριχθούν οι αεροπορικές εταιρείες και να αποφεύγονται οι «πτήσεις φαντάσματα», δρομολόγησε το Συμβούλιο. Στο πλαίσιο αυτό, σύμφωνα με επίσημη ανακοίνωση του Συμβουλίου, «η ΕΕ εκπονεί νέους προσωρινούς κανόνες για να βοηθήσει τους αερομεταφορείς να αντιμετωπίσουν τη δραστική μείωση της εναέριας κυκλοφορίας που έχει προκαλέσει η κρίση του κορωνοϊού και να αποφεύγουν να εκτελούν άδειες πτήσεις». Οι δρομολογούμενες αποφάσεις σχετίζονται και με στοιχεία που παρέθεσε το Eurocontrol και τα οποία «καταδεικνύουν συνεχή μείωση της εναέριας κυκλοφορίας κατά περίπου 74% ετησίως από τα μέσα Ιουνίου του 2020. Με βάση τις γνωστές κρατήσεις, τις προβλέψεις του Eurocontrol και τις επιδημιολογικές προβλέψεις, δεν είναι δυνατόν να εκτιμηθεί πότε είναι πιθανό να τελειώσει αυτή η περίοδος σοβαρής μείωσης της ζήτησης» επισημαίνεται αρμοδίως.

Ως εκ τούτων, οι Μόνιμοι Αντιπρόσωποι στις 27 Ιανουαρίου ενέκριναν διαπραγματευτική εντολή με σκοπό να χαλαρώσουν οι απαιτήσεις χρήσης χρονοθυρίδων στους αερολιμένες για τις αεροπορικές εταιρείες το καλοκαίρι του 2021, λαμβάνοντας παράλληλα τα πρώτα μέτρα για την επανεκκίνηση του κλάδου και την ενθάρρυνση του ανταγωνισμού. Σύμφωνα με την απόφαση που δρομολογήθηκε, οι νέοι κανόνες προβλέπουν επίσης ευελιξία ώστε να είναι εφικτή η προσαρμογή σε διάφορα σενάρια και η λήψη μέτρων έως τη θερινή περίοδο προγραμματισμού του 2022.

Ο Pedro Nuno Santos, υπουργός Υποδομών και Στέγασης της προεδρεύουσας της Ε.Ε Πορτογαλίας (το πρώτο εξάμηνο του 2021) ανέφερε ότι «καθώς η πανδημία COVID-19 εξακολουθεί να μας ταλανίζει, θα ήταν πρόωρο να επανέλθουμε στον παλαιό κανόνα περί ‘απώλειας σε περίπτωση μη χρήσης’. Οι νέες διατάξεις για χαλάρωση στις χρονοθυρίδες εξασφαλίζουν ισορροπία, καθώς παρέχουν πολυπόθητη βοήθεια στις αεροπορικές εταιρείες, τονώνουν τον ανταγωνισμό στον κλάδο και προετοιμάζουν για σταδιακή επιστροφή στην ομαλότητα μόλις το επιτρέψουν οι συνθήκες, ενώ παράλληλα αποφεύγονται οι άδειες πτήσεις και μειώνονται οι εκπομπές», ανέφερε χαρακτηριστικά ο Προεδρεύων του Συμβουλίου. Ο Πορτογάλος αξιωματούχος εξήρε «την εξαιρετική συνεργασία μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου, χάρη στην οποία», όπως είπε, «τα δύο θεσμικά όργανα θα μπορέσουν ενδεχομένως να εκδώσουν άμεσα τη σχετική νομοθετική πράξη».

Σημειώνεται ότι με βάση τις γενικές απαιτήσεις της Ε.Ε για τον διαθέσιμο χρόνο χρήσης των αερολιμένων, οι αεροπορικές εταιρείες οφείλουν να χρησιμοποιούν τουλάχιστον το 80% του διαθέσιμου χρόνου χρήσης τους για απογείωση και προσγείωση (slot), προκειμένου να τον διατηρήσουν το επόμενο έτος. Βάσει του κειμένου του Συμβουλίου, οι αεροπορικές εταιρείες θα έχουν τη δυνατότητα να επιστρέψουν το 50% των σειρών των χρονοθυρίδων τους, αλλά οφείλουν να χρησιμοποιήσουν τουλάχιστον το 50% του υπόλοιπου χρόνου τους.

Η Επιτροπή θα εξουσιοδοτηθεί να εκδίδει πράξεις για ένα έτος, ώστε να καλύψει τις επόμενες δύο περιόδους. Με τις κατ’ εξουσιοδότηση πράξεις αυτές, η Επιτροπή θα μπορεί να τροποποιήσει το κατώτατο ποσοστό χρήσης μεταξύ 30% και 70%. Έτσι, εκτιμάται, ότι εξασφαλίζεται η αναγκαία ευελιξία για την προσαρμογή σε διαφορετικά επίπεδα εναέριας κυκλοφορίας με βάση δεδομένα και προβλέψεις κυκλοφορίας και άλλους δείκτες.

Μετά την εντολή που δόθηκε από τους Μονίμους Αντιπροσώπους, το Συμβούλιο και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο θα πρέπει να συμφωνήσουν επί του τελικού κειμένου. Οι διαπραγματεύσεις μεταξύ των συννομοθετών σχετικά με την πρόταση διεξάγονται επειγόντως, με σκοπό να τεθούν εγκαίρως σε ισχύ οι νέοι κανόνες για την έναρξη της θερινής περιόδου του 2021 και συγκεκριμένα στις 28 Μαρτίου 2021.

 28 Ιανουαρίου 2021

logo

© 2024 Γραφείο Τύπου και Πληροφοριών,

Υπουργείο Εσωτερικών, Κυπριακή Δημοκρατία

republic of cyprus logo
Com2go Logo